باورهای غلط رایج درباره پنجره یو پی وی سی (قسمت دوم)

باورهای غلط رایج درباره پنجره یو پی وی سی (قسمت دوم)

خلاصه:
همان‌طور که پیشتر در آکادمی هافمن به آن اشاره کردیم، چندین باور غلط درباره پنجره یو پی وی سی میان مردم وجود دارد که همین امر سبب انتخاب نادرست هنگام خریداری پنجره مناسب می شود. در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی تعداد دیگری از این باور های غلط رایج درباره پنجره یو پی وی سی بپردازیم.
1401/01/30

همانطور که پیشتر به آن اشاره شد چندین باور غلط درباره پنجره یو پی وی سی در میان مردم وجود دارد که همین امر در اکثر مواقع سبب انتخاب نادرست در هنگام خریداری پنجره مناسب می شود.
در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی تعداد دیگری از این باور های غلط رایج درباره پنجره یو پی وی سی بپردازیم.

تغییر رنگ پنجره UPVC

حتما شما هم صحبت‌ های بسیار زیادی در مورد تغییر رنگ و اصطلاحا زرد شدن پنجره های UPVC شنیده اید. این مورد نیز یکی دیگر از باور های غلط بوده که بین مردم رواج پیدا کرده است. متاسفانه این افراد گمان می ‌کنند تمام تولیدات ساخته شده از جنس PVC به مرور زمان در مقابل نور آفتاب تغییر رنگ خواهند داد.
طبق استاندارد جهانی کلیه تولیدات پتروشیمی و پلاستیکی نظیر یو پی وی سی لازم است کاملا متناسب با شرایط آب و هوایی همان کشور ساخته و عرضه شوند. البته شایان ذکر است که در ابتدای ورود محصولات دوجداره به ایران علی الخصوص پروفیل ‌های UPVC به دلیل عدم نظارت و کنترل کافی در تطبیق پروفیل های یو پی وی سی با شرایط جوی ایران، برند های بسیاری از چین، کره، آلمان و ترکیه‌ وارد ایران شدند که به هیچ عنوان متناسب با شرایط آب و هوایی و میزان اشعه فرابنفش موجود در کشور ما نبودند.
برخلاف تصور اکثریت مردم میزان تغییر رنگ پروفیل UPVC اصلا وابسته به دمای محیط در مناطق مختلف نیست. در واقع این دمای هوا نیست که در روند تغییر رنگ پروفیل موثر است، بلکه میزان و نحوه تابش نور آفتاب سبب این تغییر رنگ خواهد شد.

در پنجره های استاندارد تغییر رنگ رخ نمی دهد

توجه داشته باشید که درصد مصرف استابلایزر در پروفیل یو پی وی سی بسیار بیشتر از ماده PVC  بوده و همچنین اکسید تیتانیوم مهم ‌ترین موادی است که در استابلایزر ها و ذرات PVC مورد استفاده قرار می گیرد. این مواد نیز به عنوان رنگدانه و محافظ پروفیل در برابر اشعه UV خورشید به کار گرفته می شود.
لازم به ذکر است که تیتان یا دی اکسید تیتانیومی که در پروفیل یو پی وی سی مورد استفاده قرار می گیرد، حتما باید مشخصات بسیار ویژه‌ ای داشته باشد. این مواد جایگزین های دیگری نیز دارد، البته حتی با توجه به این نکته که از لحاظ عناصر با هم یکسان هستند، اما مناسب استفاده در پنجره UPVC نیستند. چرا که هنوز از نظر استاندارد های آلمان مثل RAL مورد تایید قرار نگرفته اند.
 
باورهای غلط پنجره یو پی وی سی
 
جدا از انتخاب دی اکسید تیتانیوم با کیفیت بسیار بالا، انتخاب میزان مناسبی از غلظت آن نیز در کیفیت و روند تغییر رنگ پروفیل یو پی وی سی موثر می باشد. البته میزان غلظت این مواد بر اساس شرایط اقلیمی و جوی هر منطقه، مشخص می ‌شود.
در نتیجه توصیه می کنیم از پروفیل‌ هایی استفاده کنید که مورد تایید آلمان بوده و همچنین از استاندارد‌ های کیفیتی مخصوص پروفیل یو پی وی سی برخوردار باشند.
در صورتی که پروفیل یو پی وی سی با شرایط آب و هوایی کشور مطابقت نداشته باشد، به مرور زمان و یا حتی با شستشو لایه سطحی و بیرونی هم این محصول زرد شده و تغییر رنگ خواهد داد.
از آنجایی که هیچ راهی برای از بین بردن این لایه زرد رنگ وجود ندارد، پیشنهاد ما این است که در هنگام خریداری پروفیل یو پی وی سی، محصولاتی که دارای استاندارد جهانی هستند را انتخاب کنید. مفتخریم که ما در هافمن توانسته‌ایم به استانداردهای جهانی در کیفیت محصول دست یابیم.

پنجره UPVC ضد سرقت نیست

خوشبختانه پنجره UPVC دارای مکانیزم قفل چند نقطه ای بوده که در داخل پروفیل به صورت یکپارچه تعبیه شده است. پس این باور غلط در مورد امنیت پایین پروفیل یو پی وی سی کاملا بی پایه و اساس است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به مقوله امنیت بسیار اهمیت می دهید، با خیالی آسوده می توانید از این پروفیل های ضد سرقت استفاده کنید.

مقاومت پایین پنجره UPVC در برابر آتش

پروفیل یو پی وی سی به دلیل ساختار منحصر به فرد خود که دارای غلظت بسیار زیادی کلر و ترکیبات ضد اشتعال است، از مقاومت بینظیری در برابر آتش و حرارت برخوردار است. این ویژگی پروفیل یو پی وی سی را به یکی از ایمن ترین محصولات در هنگام وقوع هرگونه بحران تبدیل کرده است.

ضعف پنجره UPVC در برابر شرایط آب و هوایی

در پنجره UPVC تمهیداتی کاملا مجهز و حرفه ای برای بالا بردن میزان مقاومت این پروفیل ها در برابر انواع شرایط آب و هوایی در نظر گرفته شده است. در ترکیبات پروفیل یو پی وی سی، پلی وینیل کلراید، تثبیت کننده، دی اکسید تیتانیوم ۷% و … موجود بوده که این مواد در برابر تغییرات جوی، نور آفتاب، برف، باران و … به هیچ عنوان تغییر شکل نخواهند داد.

پروفیل یو پی وی سی ضد آب نیست

جالب است بدانید چوب به مرور زمان تحت تاثیر رطوبت پوسیده خواهد شد و آهن نیز ممکن است در اثر شرایط آب و هوایی دچار مشکل زنگ زدگی شود. اما خوشبختانه پروفیل یو پی وی سی نه تنها کاملا ضد آب بوده بلکه رطوبت هیچ تاثیری بر روی آن نخواهد داشت.
از سوی دیگر تمام گوشه های پنجره UPVC با دقت بسیار زیاد جوش داده می شوند. که همین امر سبب اطمینان از عدم نفوذ آب به داخل خواهد شد. همچنین یک لایه 2 طرفه از جنس الاستومر ترموپلاستیک در اطراف قاب و درز این پروفیل قرار می گیرد که به وسیله آن شکاف ها به طور موثر و قابل توجهی مهر و موم می شوند. در نتیجه آب و رطوبت نه از پروفیل و نه حتی از درز های آن هرگز اجازه عبور نخواهد داشت.

در و پنجره دو جداره را چگونه تهیه کنیم؟

برای خرید در و پنجره دو جداره  کافی است با کارشناسان هافمن تماس بگیرید. در این مرحله از مشاوره رایگان بهره مند می شوید و قیمت پروفیل در و پنجره را استعلام می گیرید. سپس کاردان های هافمن برای اندازه گیری و نصب در محل شما حاضر می شوند.
1401/01/30
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC