چرا باید در و پنجره‌هایی از جنس upvc را انتخاب کنیم؟

چرا باید در و پنجره‌هایی از جنس upvc را انتخاب کنیم؟

خلاصه:
در و پنجره‌های هر خانه‌ای باید از حد مطلوبی از کیفیت برخوردار باشند تا کارایی مناسبی داشته و بتوانند نیاز مصرف‌کننده را برطرف سازند. انتظارات مصرف‌کنندگان مختلف، با توجه به شرایط محیط و زندگی، نوع آب‌وهوا و مواردی از این دست از انواع در و پنجره‌ها متفاوت خواهد بود. در این مقاله به ۱۰ ویژگی شاخص و مهم انواع در و پنجره upvc با کیفیت اشاره می‌کنیم.
1400/02/26

ظاهر مناسب

یکی از اولین مواردی که در انتخاب انواع در و پنجره مورد توجه قرار می‌گیرد، ظاهر محصول است. در و پنجره upvc می‌تواند ظاهری بسیار زیبا و مناسب داشته باشد. امکان طراحی و ساخت انواع در و پنجره به کمک پروفیل در و پنجره هافمن یکی از مزایای جذاب این محصول است. از طرفی دیگر، رنگبندی مناسب محصول، ساخت نهایی تمیز و ... باعث می‌شوند تا این نوع در و پنجره به یکی از محصولات پرطرفدار تبدیل شود.  در حقیقت پروفیل باکیفیت کمک می‌کند تا محصولی که انتخاب می‌کنید علاوه‌بر زیبایی از کیفیت و طول عمر بسیار بالایی هم برخوردار باشد و بتواند یک محصول ایده‌آل برای شما به حساب آید. 

پروفیل در و پنجره باکیفیت، ظاهری یکدست و شفاف دارد و این مورد به راحتی قابل مشاهده و تشخیص است.

طول عمر زیاد پروفیل

در و پنجره یو پی وی سی مرغوب، باید بتواند تا سال‌ها مقاومت خوبی داشته باشد. این محصول در مقابل تغییرات آب و هوایی، تابش نور خورشید، گرمای هوا، برخی آلودگی‌های موجود در هوا و مواردی از این دست پایداری دارد و دچار تغییر رنگ، تغییر شکل و .. نشود.

پنجره یو پی وی سی مدت زمان بسیار طولانی را درمعرض آلودگی‌ها و عوامل مختلف قرار می‌گیرد بنابراین وجود پروفیل در و پنجره بسیار پایدار و مقاوم است که می‌تواند تضمینی بر طول عمر بالای این محصول باشد.البته فقط عوامل بیرونی تاثیرگذار در طول عمر پروفیل نیست و ما به عنوان مصرف کننده این محصول با رعایت یکسری نکات می توانیم طول عمر پروفیل را افزایش دهیم .
 مشخص است به راحتی و از روی ظاهر نمی‌توان متوجه شد که پروفیل در و پنجره‌ای که انتخاب می‌شود باکیفیت و مرغوب است یا خیر و در این مرحله باید از مشاوره و راهنمایی‌های متخصصین این زمینه بهره برد. این متخصصین می‌توانند فروشندگان و تولیدکنندگان باشند که سال‌هاست در این بازار فعالیت دارند و علاوه بر تجربه نام نیک آن‌ها نیز زبانزد است.
 

هرچه کیفیت این محصول بیشتر باشد رنگ آن ثابت خواهد بود و تا سال‌ها نیازی به تعویض در و پنجره و پرداخت هزینه برای این کار نخواهید داشت.  پروفیل در و پنجره در صورتی که از مواد اولیه مرغوب و به کمک ابزار و تکنولوژی‌های به روز و حرفه‌ای ساخته شود می‌تواند همان در و پنجره‌ای را برایتان بسازد که تا سال‌ها ظاهری زیبا و نو خواهد داشت.

مقاومت بالای پروفیل در و پنجره upvc باعث می‌شود تا در و پنجره شما در دماهای پایین و در مقابل ضربه نیز پایداری داشته باشد. اینکه شما به طور مداوم نگران تغییر رنگ، پوسیدگی و خوردگی، تغییر شکل و ... نیستید و لازم نیست که دائما برای این مشکلات و رفع آن‌ها هزینه‌ای صرف کنید بسیار مهم است.

مقاومت بسیار خوب پروفیل upvc در برابر آتش‌سوزی نیز جالب توجه است. این محصول به گسترش آتش کمک نمی‌کند و می‌تواند مقاومت خوبی از خود نشان دهد.

عایق مناسب

در و پنجره های upvc در صورتی که از ساخت مناسبی بهره‌مند باشند می‌توانند به‌خوبی نقش عایق را ایفا کنند.

عایق سروصدا

سروصدا از جمله مواردی است که در زمان‌ها و مکان‌های مختلف، مانع آرامش انسان می‌شود. اما به کمک در و پنجره دو یا سه جداره می‌توان از ورود بخش قابل توجهی از این آلودگی صوتی به داخل محیط جلوگیری کرد. وجود دو یا سه جداره شیشه که گاز آرگون در فضای بین شیشه‌ها تزریق شده است، استفاده از درزگیر های منعطف و باکیفیت، وجود یراق آلات مرغوب و مواردی از این دست به ساخت یک عایق مطلوب کمک می‌کند.

عایق سرما و گرما و گردوخاک

همانطور که این نوع در و پنجره می‎‌تواند از ورود سروصدا جلوگیری کند، قابلیت مقابله با آلودگی‌ها و ذرات موجود در هوا را نیز دارد. درز در و پنجره upvc به کمک لاستیک درزگیر به طور قابل توجهی بسته می‌شود و از ورود گردوخاک و امثالهم به محیط جلوگیری می‌گردد.

از طرفی دیگر در و پنجره upvc می‌تواند ورود و خروج گرما و سرما را نیز محدود کرده و به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک می‌کند. برای آشنایی بیشتر با عایق بندی و آب بندی درو پنجره می توانید مقاله مربوط به آن را مطالع نمایید.

عدم استفاده از مواد بازیافتی

در و پنجره upvc با کیفیت مطلوب و معقول، نباید از مواد بازیافتی ساخته شده باشد. نکته‌ی جالب در ساخت این نوع در و پنجره این است که در هنگام ساخت و تولید این محصول آلودگی چندانی به محیط زیست اضافه نمی‌شود و از طرفی دیگر به دلیل طول عمر بالای آن، محیط زیست دچار تخریب کمتری خواهد شد.

قابل بازیافت بودن

قابل بازیافت بودن پروفیل در و پنجره از دیگر مزایای جالب این محصول است. البته باید بدانید از این پروفیل بازیافت شده نباید مجدد در ساخت در و پنجره استفاده شود و باید در بخش‌های دیگری از صنعت مورد استفاده قرار گیرد. اما همینکه پروفیل از چرخه‌ی تولید و مصرف قطعات مختلف خارج نمی‌شود و نیاز به استفاده از منابع طبیعی و استخراج مواد مختلف از طبیعت را کاهش می‌دهد از نکات مثبت آن به حساب می‌آید.

قیمت مناسب


یکی از مواردی که در انتخاب پنجره یو پی وی سی تاثیر دارد قیمت آن است. تناسب بین قیمت و کیفیت محصولی که دریافت می‌کنید هزینه‌ی پرداختی را به خوبی توجیه می‌کند. روشن است قیمت پنجره دو جداره تاثیر گرفته از اجزا و تجهیزات و همچنین تکنولوژی و ابزار ساخت، برند و ... است. مخصوصا استفاده از برخی قطعات و یراق خاص، باعث افزایش قیمت پنجره دو جداره می‌شود مثلا یراق پنجره‌های آکاردئونی یکی از تجهیزاتی است که می‌تواند باعث افزایش قسمت این بخش شود.

شیشه باکیفیت

شیشه به کار رفته در ساختار در و پنجره دو یا سه جداره باید باکیفیت، بدون خط و خش و صاف و صیقلی باشد. از طرفی ضخامت شیشه باید مناسب باشد تا این ساختار به صورت کلی کارایی خوبی داشته باشد.

وزن مناسب

وزن کم و مناسب این مدل در و پنجره باعث می‌شود تا هم وزن دیوار زیاد نشود و هم کار در زمان نصب راحت‌تر باشد. 

قابل شستشو

قابل شستشو بودن پروفیل upvc و عدم جذب آب، باعث می‌شود تا به راحتی بتوان آن را تمیز کرد. باید دقت داشته باشید تا در تمیز کردن این محصول به هیچ عنوان نباید از شوینده‌های اسیدی، جرم‌گیرها و مواردی از این دست استفاده کرد. برای تمیز کردن این نوع در و پنجره باید از آب و صابون استفاده شود و از ابزار تیز و زبر نیز استفاده نکرد.

1400/02/26
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC