آیا استفاده از پنجره دوجداره کشویی انتخاب مناسبی است؟

آیا استفاده از پنجره دوجداره کشویی انتخاب مناسبی است؟

خلاصه:
هر کدام از انواع در و پنجره به گونه‌ای ساخته و طراحی می‌شوند که بتوانند نیاز مخاطب را برطرف ساخته و برای فضاهای مختلف نیز کارایی خوبی داشته باشند. اما در کنار طراحی و مدل محصول، مواد اولیه‌ی سازنده نیز دارای اهمیت است. در ادامه به بررسی ساختار و طراحی یکی از انواع در و پنجره‌های پرطرفدار این روزهای بازار می‌پردازیم.
1400/05/10

پنجره دو جداره یو پی وی سی مدل کشویی


این مدل پنجره به دو دلیل دارای اهمیت و محبوبیت است. از یک طرف ساختار دو جداره و پروفیل پنجره یو پی وی سی به کار رفته در این ساختار و از طرفی دیگر کشویی بودن این مدل پنجره است که با مزایا و کارایی‌های ویژه‌ی خود این پنجره را به محصول پرطرفداری تبدیل کرده است.

انتخاب درست پروفیل یو پی وی سی

پروفیل یو پی وی سی که در قاب پنجره مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ یکی از انواع پروفیل‌های بسیار جذاب بازار است. از جمله مزایا این نوع پروفیل می‌توان به عمر طولانی آن اشاره کرد. این مدل پروفیل در برابر تابش نور خورشید، گرما و سرما، برخی ذرات مزاحم و آلودگی‌ها و ... از خود مقاومت نشان می‌دهد و دچار تغییر رنگ و شکل نخواهد شد. از طرفی دیگر این پروفایل بسیار سبک است و همین سبک بودن محصول کمک می‌کند تا ساخت و نصب انواع در و پنجره ممکن و راحت شود. 

لازم است بدانید سبک بودن پروفیل و این نوع پنجره دو جداره نشان از بی‌کیفیت یا آسیب‌پذیر بودن آن نیست. بلکه این مدل پروفیل به کمک گالوانیزه‌هایی که در تمام طول آن قرار دارند تقویت شده و به خوبی از پس تحمل وزن ساختار پنجره برمی‌آید.

برای ساخت در و پنجره کشویی یک از بهترین مواد اولیه همین پروفیل در و پنجره یو پی وی سی است. این پروفیل به شما کمک می‌کند تا پنجره‌ی مورد نظرتان را به خوبی و راحتی پیاده سازی کنید. 

قیمت متناسب پروفیل یو پی وی سی از جمله مواردی است که که به متناسب بودن قیمت پنجره دو جداره کمک می‌کند. منظور از تناسب قیمت این است که هزینه‌ای که برای پروفیل و پنجره می‌پردازید در کنار کارایی و طول عمر محصول به شدت منطقی است.

البته روشن است قیمت پنجره دو جداره فقط به مدلیا پروفیل آن بستگی ندارد و مسائل مختلفی همچون یراق، درزگیر، شیشه، تکنولوژی ساخت و ... نیز بر قیمت پنجره دو جداره تاثیر مستقیمی خواهند داشت. 


پنجره کشویی

یکی از انواع پنجره‌های پرکاربرد؛ پنجره کشویی است. این مدل پنجره به شکل های مختلف و به صورت یک لنگه متحرک و یا دو لنگه متحرک قابل اجرا و ساخت است. به دلایل مختلفی در و پنجره دو جداره کشویی محبوب هستند که در ادامه به بعضی از آن‌ها می‌پردازیم.

سهولت باز و بسته شدن

در و پنجره دو جداره کشویی به کمک ریل‌هایی که در ساختار خود دارد به راحتی باز و بسته می‌شود. همانطور که پیش از این گفته شد سبک بودن این ساختار به باز و بسته شدن راحت محصول کمک می‌کند و کارایی آن‌را افزایش می‌دهد. از طرفی دیگر به دلیل نبود یراق بازشو در این ساختار مشکلات مربوط به یراق و مدل‌های دیگر دستگیره پنجره نیز وجود نخواهند داشت.

عدم ایجاد مشکل در زمان باز و بسته شدن پنجره

پنجره کشویی در زمان باز و بسته شدن نیازی به اشغال فضای اضافه د مقابل پنجره ندارد. همین امر سبب می‌شود تا این محصول برای فضاهای کوچک یا مکان‌هایی که با محدودیت‌های مختلف رو به رو هستند یگ گزینه‌ی کارآمد باشد. اگر در حال حاضر با پنجره‌های خانه خود هنگام باز شدن مشکل دارید و فضایی که در و پنجره به آن نیاز دارند به راحتی در دسترسمان نیست می‌توانید به راحتی به فکر تعویض پنجره قدیمی با همتایان به روزشان باشید.

در این حالت به راحتی و بسیار سریع می‌توانید در و پنجره‌های قدیمی خود را با محصولی جدید تعویض کنید و خیالتان را برای مدت زمان بسیار طولانی راحت کنید. زیرا در صورت انتخاب در و پنجره دو جداره مرغوب که دارای پروفیل در و پنجره باکیفیت هستند تا مدت‌ها نیازی به تعویض این بخش یا تعمیر آن نخواهید داشت.

نصب آسان پرده

یکی دیگر از مزایای در و پنجره کشویی؛ نصب و استفاده آسان انواع پرده است. پنجره کشویی در زمان باز شدن باعث به هم ریختن مدل پرده و یا ایجاد صدمه و آسیب به آن نمی‌شود. بنابراین می‌تواندی با خیال راحت هر مدل پرده‌ای که تمایل دارید را برای پنجره‌های خانه خود استفاده کنید و نگرانی بابت پنجره‌ها نداشته باشید.

با توجه به مسائلی که در این مقاله بیان شد؛ پنجره کشویی دوجداره را می‌توان یک انتخاب بسیار خوب دانست. البته لازم است بدانید این پنجره نسبت به انواع درزگیر در و پنجره که به واسطه‌ی وجود یراق‌آلات متنوع به صورت کامل بسته می‌شوند؛ عایق ضعیف‌تری محسوب می‌شود و در زمان انتخاب آن باید به این نکته توجه کنید.

1400/05/10
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC