آب بندی و عایق بودن در و پنجره دو جداره

آب بندی و عایق بودن در و پنجره دو جداره

خلاصه:
درصورتی در و پنجره دو جداره می‌تواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد که تمام قطعات تشکیل دهنده آن مرغوب و باکیفیت باشند. باید در و پنجره انتخابی شما علاوه بر اینکه مواد اولیه و تجهیزات مناسبی داشته باشد، به درستی و توسط افراد متخصص، مونتاژ و نصب شده و از تجهیزات و ابزار حرفه ای برای تکمیل این ساختار استفاده شود تا محصول نهایی دارای عمر طولانی و کارکرد حرفه ای و خوب باشد.
1399/09/04

در و پنجره های دو جداره و سه جداره که طرفداران بسیاری پیدا کرده اند و بیشتر از دیگر انواع در و پنجره مورد استفاده قرار می‌گیرند دارای مزایا و آورده‌های متفاوت و ویژه‌ای هستند. یکی از این مزایا که از دلایل محبوبیت در و پنجره دوجداره می‌شود خاصیت عایق بودن آن است.

در و پنجره دوجداره و در و پنجره سه جداره با توجه به ساختار و طراحی های خود می‌توانند به عنوان عایق دما، سروصدا، آلودگی و ... کارایی داشته باشند. وجود 2 یا سه لایه شیشه با ضخامت‌های متفاوت، تزریق گاز آرگون در فضای بین شیشه‌ها، وجود لاستیک و یراق آلات مناسب و استفاده از پروفیل upvc باکیفیت همه و همه در کنار هم به ساخت در و پنجره‌ای مناسب کمک می کند. این نوع در و پنجره می‌تواند مانع ورود و خروج سرما و گرما شود و به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک ویژه ای می‌کند و از طرفی دیگر در کاهش هزینه‌های مربوط به انرژی نیز تاثیر دارد.

تاثیر در و پنجره دو و سه جداره در فصول سرد سال بیشتر خود را نشان می‌دهد. این محصول باید بتواند از ورود هوای سرد به داخل جلوگیری کند و همچنین در زمان بارش برف و باران در و پنجره دو جداره باید مانع ورود آب و رطوبت ناشی از برف و باران به داخل شود. پروفیل upvc به کار رفته در این محصول باید مقاومت کافی داشته باشد و در برابر تغییرات آب و هوایی و تابش خورشید دچار خرابی نشود.

لاستیک در و پنجره دو جداره

درصورتی در و پنجره دو جداره می‌تواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد که تمام قطعات تشکیل دهنده آن مرغوب و باکیفیت باشند. یکی از این بخش ها لاستیک های درزگیر در و پنجره هستند. لاستیک‌هایی که در ساختار در و پنجره استفاده می‌شوند باید تحت فشار و در مجاورت رطوبت، گرما و مواردی از این دست مقاومت و انعطاف کافی داشته باشند. این لاستیک‌ها کمک می‌کنند تا قابلیت در و پنجره دو جداره به عنوان عایق سرما و گرما، سروصدا، آلودگی‌ها و ذرات معلق در هوا افزایش یابد.

جنس لاستیک باید به گونه‌ای باشد تا بتواند تغییرات دمایی را به خوبی تحمل کند و در شرایط آب و هوایی مختلف دچار پارگی، خوردگی و خرابی نشوند. در حقیقت بخش مهمی از وظیفه آب بندی و عایق بودن در و پنجره بر عهده این قطعه است. لاستیک‌ها شاید در ظاهر بخش خیلی بزرگی از در و پنجره را تشکیل ندهند اما وظایف بزرگ و مهمی را بر دوش دارند شاید همانقدر که وجود پروفیل upvc مناسب در ساختار این محصول اهمیت دارد وجود لاستیک های درزگیر مناسب نیز مهم است.


لاستیک های در و پنجره تحت آزمایش های مختلفی قرار می‌گیرند و از مواد اولیه مقاومی ساخته می‌شوند. همین مقاومت محصول و وجود مواد اولیه مناسب و همچنین مکانیزم‌های ساخت پیشرفته و حرفه‌ای باعث می‌شود تا محصولی استاندارد تولید شود.یکی دیگر از روش های عایق بندی استفاده از چسب سیلیکونی است باید دقت داشته باشید استفاده از تجهیزات و قطعات استاندارد است که به شما کمک میکند تا در نهایت محصولی مناسب و کارآمد داشته باشید.

 

بعد از اتمام ساخت هر ساختمانی نوبت به نصب در و پنجره می‌رسد. نصابها باید تمام موارد لازم در زمان نصب را اجرا کنند تا در و پنجره بتواند کارایی خوبی داشته باشد. اگر تنظیمها و نکات اولیه به خوبی و درستی انجام شود و رگلاژ در و پنجره انجام شده تا از دقیق و تنظیم بودن تمام قطعات مطمئن شوید تا سال‌ها نگرانی بابت در و پنجره نخواهید داشت.

بخار و تعریق شیشه پنجره نشانه چیست؟


تشکیل بخار بر روی سطح بیرونی شیشه

این حالت نشان دهنده بیشتر بودن دمای فضای داخل نسبت به هوای بیرون است و این حالت در فصول سرد سال نرمال و طبیعی است. در حقیقت در صورتی که این شرایط ایجاد می‌شود نشان دهنده عملکرد خوب و درست در و پنجره به عنوان عایق است که از ورود هوای سرد جلوگیری کرده و آن را پشت شیشه های خود نگه می‌دارد.


تشکیل بخار روی سطح داخلی شیشه

این شرایط می‌تواند در نتیجه اختلاف دمایی بالا بین هوای داخلی خانه و دمای سطح شیشه باشد. همچنین نبود تهویه مناسب میتواند از جمله دلایل تشکیل بخار بر سطح داخلی شیشه باشد. از دیگر عوامل تجمع بخار بر روی سطح داخلی شیشه پنجره وجود رطوبت بالا در داخل محیط است. رطوبت ناشی از حمام، آشپزی و ... باعث وجود بخار در هوای محیط می شود و با برخورد این هوا به سطح سرد شیشه بخار آب روی شیشه جمع می‌شود.


تشکیل بخار آب در فضای بین دو جداره شیشه ی پنجره دوجداره

وجود بخار آب بین دو جداره ی شیشه های این نوع پنجره نشان دهنده وجود مشکل و خرابی در ساختار در و پنجره است. این مورد نشانه‌ای است که باید سریعا پیگیری شود و به دنبال دلیل آن بود. وجود این نوع بخار نشان دهنده ی عدم وجود عایق درست و مناسب است.

اگر برای تمیز کردن در و پنجره دو جداره و سه جداره از مواد شیمیایی و شوینده‌های قوی استفاده استفاده کنید این احتمال وجود دارد که عایق بندی و درزگیر در و پنجره آسیب ببیند. البته از بین رفتن این عایق در طولانی مدت رخ می‌دهد. ممکن است این مشکل به سبب کیفیت پایین ساخت یا مونتاژ در و پنجره دوجداره نیز رخ دهد. بنابراین باید در و پنجره انتخابی شما علاوه بر اینکه مواد اولیه و تجهیزات مناسبی داشته باشد، به درستی و توسط افراد متخصص، مونتاژ و نصب شده و از تجهیزات و ابزار حرفه ای برای تکمیل این ساختار استفاده شود تا محصول نهایی دارای عمر طولانی و کارکرد حرفه ای و خوب باشد.


 
1399/09/04
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC